86-010 Koronowo, ul. Fabryczna 8 (dawniej ul. Kórnicka 3, Bydgoszcz)

serwis@pompowtryski.pl

Biuro / Naprawa Podzespołów: 604 674 305, 52 3277 858

Warsztat Samochodowy: 509 666 200

układy wtryskowe

Na przełomie ponad trzydziestu lat firma zdobyła bogate doświadczenie w temacie diagnozy, naprawy jak również eksploatacji układów wtryskowych silników wysokoprężnych.

W oparciu o autoryzowane narzędzia i maszyny jesteśmy w stanie przywrócić 100% wydajność wtryskiwaczy i pompowtryskiwaczy. Parematry podzespołów układów wtryskowych po naszej naprawie / wymianie części nie odbiegają od parametrów nowego oryginalnego podzespołu. Dodatkowo potwierdzamy to wydrukami. 

Swoim klientom oferujemy tylko markowe, oryginalne części renomowanych firm min. takich jak Delphi, Bosch, Denso, Cat, Perkins, Stanadyne.  Wykonując usługę w firmie z tak długim i bogatym doświadczeniem masz pewność, że kupujesz w legalnie działającej firmie oraz gwarancje na części oraz wykonywane usługi. Większość produktów posiadamy na magazynie i oferujemy je w systemie wymiany. Po dostarczeniu nam podzespołu przeprowadzamy diagnostyke i informujemy klienta o stanie faktycznym następnie przedstawiamy możliwe scenariusze naprawy.

Zapraszamy do współpracy serwisy, warsztaty jak i odbiorców detalicznych. Do każdego klienta podchodzimy z możliwie najwyższą dbałością.


Pompowtryskiwacze

Pompowtryskiwacz jest najważniejszym elementem zapewniającym, że każdy cylinder w silniku jest zasilany odpowiednią ilością paliwa, odpowiednim ciśnieniem i w odpowiednim czasie dla fazy zapłonu. Cechy te — wraz z właściwym kątem natryskiwania paliwa z wtryskiwacza do komory spalania — są niezbędne, aby dla
właściwych osiągów silnika i poziomu emisji przy optymalnym zużyciu paliwa. Innymi słowy, umożliwiają one uzyskanie najwyższej możliwej wydajności przy najniższej możliwej ilości paliwa przy wymaganych wartościach emisji.

Konstrukcja pompowtryskiwacza

Układ wtrysku paliwa do silnika wysokoprężnego Volvo można rozdzielić na dwie części.

  • Układ niskociśnieniowy (ciśnienie około 4 barów), w tym pompa zasilająca, filtr paliwa, przewody paliwowe itp.
  • Układ wysokociśnieniowy (ciśnienie do 1800 barów, w zależności od modelu) wraz z pompowtryskiwaczem

Pompowtryskiwacz składa się z trzech głównych części.

  • Część pompy (łącznie z tłokiem): pompuje paliwo i wytwarza krytyczne ciśnienie w pompowtryskiwaczu.
  • Część zaworu sterującego: zapewnia, że odpowiednia ilość paliwa jest wtryskiwana do cylindra w odpowiednim czasie.
  • Końcówka wtryskiwacza: połączenie z komorą spalania.

Zapewnia, że paliwo jest kierowane do właściwych miejsc w cylindrze, a kropelki paliwa mają odpowiedni rozmiar, aby uzyskać najlepszą możliwą mieszankę paliwowopowietrzną i zoptymalizować osiągi silnika.

CECHYKORZYŚCI
Otwory dysz są dokładnie zwymiarowane• Zapewnienie oszczędności paliwa
• Spełnia wymagania dotyczące poziomu emisji
Wysokiej jakości pierścienie uszczelniające/o-ringi zachowują elastyczność i są odporne na ciepło, ciśnienie i płyny• Gwarancja dyspozycyjności
• Zapewnienie oszczędności paliwa
• Spełnia wymagania dotyczące poziomu emisji
Materiały wysokiej jakości są odporne na wibracje, ciśnienie wewnętrzne do 1800 barów i temperatury do 390°C• Gwarancja dyspozycyjności

Opis techniczny

Oryginalny pompowwtryskiwacz Volvo to wysoce precyzyjny element zaprojektowany i wykonany z mikronową tolerancją dla różnych części wewnętrznych. (Dla porównania — ludzki włos ma cztery mikrony średnicy). Różne części pompowtryskiwacza są wykonane ze starannie dobranych materiałów wysokiej jakości. Jest to element narażony na trudne warunki: wibracje, ciśnienia do 1800 barów i temperatury do 390°C w komorze spalania. Uszczelnienie pomiędzy korpusem pompowtryskiwacza a głowicą cylindra jest zabezpieczone wysokiej jakości pierścieniami uszczelniającymi/o-ringami, które zachowują elastyczność i są odporne na oddziaływania temperatur, ciśnień i cieczy.

Aby zapewnić optymalne zużycie paliwa i poziomy emisji, bardzo ważne jest, aby otwory dysz miały właściwe kąty, średnice i kształty: tylko w ten sposób mogą zapewnić dokładny kąt natryskiwania paliwa dla krytycznego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Niedostateczne spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej prowadzi do:

  • Zmniejszenia osiągów silnika
  • Wzrostu zużycia paliwa
  • Wyższego poziomu emisji

Wszechstronne testy

Dla każdego typu silnika Volvo oryginalny pompowtryskiwcz Volvo jest indywidualnie dobierany i opracowywany oraz dokładnie testowany w celu uzyskania optymalnych osiągów i trwałości w połączeniu z innymi elementami silnika. Zapewnia to pożądane osiągi silnika dzięki możliwie najniższemu poziomowi zużycia paliwa w całym okresie eksploatacji.

Wszystkie oryginalne pompowtryskiwacze Volvo są weryfikowane za pomocą wszechstronnych badań zarówno w laboratoriach silników Volvo, jak i w ekstremalnych testach terenowych na kompletnym samochodzie Volvo w wymagających testach drogowych.

Różnica

  • Generacja 1 (do Euro5). Wtryskiwacze z zaworem sterującym na zewnątrz.
    Pompowtryskiwacze są podzielone na cztery różne klasy w zależności od ich wydajności i połączone w grupy składające się z sześciu urządzeń. W przypadku oryginalnych pompowtryskiwaczy Volvo wybieramy tylko klasy tolerancji 2 i 3: ich zachowanie jest najbliższe wartości znamionowych i pozwalają zapewnić dobre, równomierne działanie silnika. Ma to na celu zapewnienie, że silnik zawsze będzie zawierał pompowtryskiwacze, które spełniają wymagania techniczne Volvo dotyczące działania i interakcji.
  • Generacja 2 (do Euro5) i F2 (Euro 6): Pompowtryskiwacze z wbudowanym zaworem sterującym.
    Zostały wprowadzone w wersjach silników D9A, D12D i D16C. Są one kalibrowane za pomocą narzędzia Volvo Tech Tool za pomocą jednego klucza kodowego na pompowtryskiwacz. Klucz kodowy służy do ustawiania właściwych parametrów wydajnościowych. (Pompowtryskiwacze drugiej generacji są również zatwierdzone dla wszystkich silników z udoskonaloną technologią SCR: D11, D13, D16 do Euro 5).